vineri, 30 august 2013

Înţelepciunea şi recunoştinţa



Ce să-i cerem lui Dumnezeu? Doamne, nu-mi da prea multă bogăţie ca să nu mă mândresc şi să uit de Tine. Nu-mi da nici prea multă sărăcie ca să nu mă apuc de furat, ci dă-mi numai pâinea care-mi este de trebuinţă. Cel încet la mânie este bogat în înţelepciune, iar cel ce se mânie degrabă îşi dă pe faţă prostia.
„Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face” sau: Regula de aur a creştinismului: „Ce doreşti să-ţi facă ţie aproapele, fă-i tu lui asemenea.”
Adună din tristeţe ca să ai la bătrâneţe.
Din gura omului prost nu căuta sa primeşti sfaturi şi învăţături.
Ascultaţi glasul lui Dumnezeu din voi – Conştiinţa care nu se lasă coruptă nici de bani, nici de laude, nici nu tace de frică. Ea este ochiul lui Dumnezeu în noi.
Să dăm recunoştinţă lui Dumnezeu prin puţin şi prin mult.

Extras din cartea "Sfaturi duhovniceşti din Sfânta Scriptură, Sfinţii Părinţi, Oameni Duhovniceşti şi Înţelepţi"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu