luni, 29 aprilie 2013

Meditaţii în Săptămâna Mare


Participarea divină la existenţa umană deschide calea participării omului la viaţa lui Dumnezeu. Dacă telos-ul sau punctul final al existenţei noastre nu ar fi o totală împărtăşire din viaţa trinitară - dacă am fi chemaţi, de pildă, la simpla "caramaderie" cu Dumnezeu prin justificare sau chiar la bucuria veşnică a "vederii fericite" - atunci ar fi fost teoretic posibil ca Dumnezeu să ne mântuiască fără să apeleze la o întrupare reală care presupunea că Logosul Dumnezeiesc şi veşnic să accepte moartea în umanitatea Sa asumată. Participarea ontologică deplină a lui Dumnezeu la viaţa omenească este necesară dacă persoanele umane vor participa în acelaşi grad la viaţa Dumnezeiască.

Crucea lui Hristos înseamnă, în cele din urmă, eliberare: de frică, de păcat, de moarte şi de stricăciune. Dar, aşa cum arată experienţa noastră, fiecare din acestea rămâne o realitate a vieţii cotidiene, pentru creştini ca şi pentru necredincioşi. Puterea eliberatoare a Răstignirii stă în izbânda sa "finală" asupra acestor experienţe atât de sugestiv descrise în tabloul eshatologic al ultimului capitol din Apocalipsa. Potrivit acestei viziuni, odihnindu-Se în mijlocul poporului Său, Dumnezeu " va şterge orice lacrimă din ochii lor şi moarte nu va mai fi..."

Citeste tot articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu