miercuri, 1 mai 2013

Maia Morgenstern


“Prietenul adevărat la nevoie se cunoaşte! Ce înţeleaptă vorbă!”

Articol editat de Loreta Popa

Sobră, batjocoritoare uneori, caldă, înverşunată, apatică, direct interogativă, curioasă, profundă, introspectivă, exasperată, calmă. Acestea sunt doar câteva dintre stările prin care este nevoită să treacă o actriţă pentru a întruchipa personajele pe care le aduce pe scenă. Acestea sunt doar câteva dintre cele pe care le-a întruchipat de-a lungul timpului Maia Morgenstern. Prezenţa este calitatea unui actor ce emană din suflet, iradiază şi impune. Actorul, când e conştient de prezenţa sa nu are nevoie să exagereze, pentru că publicul îl urmează la fiecare pas. Pe Maia Morgenstern publicul a urmărit-o de la debut şi până acum. Un debut care a însemnat, evident, emoţie, teamă în faţa necunoscutului, dar şi speranţă, speranţa unei realizări, a unei confirmări viitoare, a certitudinii drumului ales. În ceea ce mă priveşte am avut bucuria de a descoperi de fiecare dată un om deschis, modest şi extrem de cald. Mi-e greu să uit, de exemplu, că mai demult, m-a rugat să vorbesc la telefon cu fetiţa ei, pe care nu se ştie de ce nu reuşea să o liniştească. Firesc, natural, nici acum nu pot să descopăr cum şi-a dat seama că pot face asta. Emoţiile mă cuprind la fiecare întâlnire cu actriţa, la fiecare piesă de teatru în care merg să o văd, pentru că mă simt învăluită de glasul aparte al actriţei, de profunzimea cuvintelor sale şi de blândeţea cu care le poate împărtăşi. Dăruirea de sine şi entuziasmul Maiei Morgenstern sunt molipsitoare. Răspândeşte adevăr, emoţie, luciditate. Am vorbit de data aceasta despre ce înseamnă Paştele, despre credinţă, despre părinţi, despre teatru, despre călătoria numită viaţă. Şi iată ce a ieşit…

Citeste tot articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu