„Sunt
credincios, dar nepracticant” sau „cred în Dumnezeu, cred în Hristos, dar în
biserică nu”. Iată frazele pe care le repetă zeci de mii de tineri astăzi. Iată
că atât de mulţi „credincioşi” - botezaţi cel mai adesea în Biserica Ortodoxă - nu „merg la biserică” şi
declară că nu sunt „practicanţi”.
Dar care este această credinţă pe care nu o
punem în aplicare? Cine este acest Dumnezeu în care credem dar pe care nu
căutăm să-L întâlnim? Cine este acest Hristos pe care Îl cinstim şi cu care nu
vrem să ne unim? Ce este această biserică de care ne ţinem departe?
„Cred
că este cineva acolo sus”, „Îl admir şi Îl respect pe Hristos”... Este
adevărat, aceşti oameni nu sunt atei. Ei sunt în confuzie în ceea ce
priveşte existenţa lui Dumnezeu, cred că Iisus este o persoană admirabilă,
însă nu caută prea mult să aprofundeze legătura cu El. Această credinţă şi
această admiraţie nu îi angajează la nimic; inima lor rămâne împietrită. Le
inspiră doar câteva sentimente bune: ei nu vor să facă rău nimănui, nu le place
violenţa, sunt mereu gata să ajute pe cineva; de fapt, sunt nişte „oameni de
treabă”.
În faţa lui Hristos, avem de ales: ori Îl
iubim, ori Îl răstignim! El este ori piatra din capul unghiului ori piatra de
care ne poticnim. Dacă credem în El, îi urmăm Lui; dacă avem credinţa că El
este Alfa şi Omega, începutul şi sfârşitul, Lui îi dăm toată viaţa noastră.
Credinţa în Cel Înviat devine astfel ţelul vieţii noastre. Liturghia de duminică
dimineaţă, unirea cu Trupul şi Sângele Său prin Euharistie, devin momentul
crucial al săptămânii.
Dumnezeu este totul sau nimic. El nu poate fi un element, un aspect, o parte din viaţa noastră. Altfel, El n-ar mai fi Dumnezeu. Dacă credem în El, îi şi urmăm Lui. Şi dacă credem că Hristos este Dumnezeu, că El a înviat cu adevărat din morţi, că El este prezent în Liturghie, că El vine să se întâlnească cu noi pentru a ne schimba vieţile, pentru a ne vindeca, pentru a ne elibera din stăpânirea morţii, să ne introducă în intimitatea vieţii Sfintei Treimi, atunci cum putem să nu fim practicanţi? Dacă cineva îţi dă întâlnire pentru a-ţi da un miliard de dolari, şi dacă tu îl crezi, nu te duci la întâlnire? Ei bine, Hristos îţi promite mult mai mult, El îţi dă Duh Sfânt, adică pe Însuşi Dumnezeu: „Deci dacă voi, răi fiind, ştiţi să daţi cele bune fiilor voştri daruri bune, cu cât mai mult Tatăl vostru Cel din ceruri vă va da Duh Sfânt celor care Îl cer de la El?”. Pentru aceasta El îţi dă întâlnire la Potir. Poţi tu să-L crezi şi să nu te duci la întâlnire? Poţi fi tu credincios sincer şi să nu fii şi practicant?
Dumnezeu este totul sau nimic. El nu poate fi un element, un aspect, o parte din viaţa noastră. Altfel, El n-ar mai fi Dumnezeu. Dacă credem în El, îi şi urmăm Lui. Şi dacă credem că Hristos este Dumnezeu, că El a înviat cu adevărat din morţi, că El este prezent în Liturghie, că El vine să se întâlnească cu noi pentru a ne schimba vieţile, pentru a ne vindeca, pentru a ne elibera din stăpânirea morţii, să ne introducă în intimitatea vieţii Sfintei Treimi, atunci cum putem să nu fim practicanţi? Dacă cineva îţi dă întâlnire pentru a-ţi da un miliard de dolari, şi dacă tu îl crezi, nu te duci la întâlnire? Ei bine, Hristos îţi promite mult mai mult, El îţi dă Duh Sfânt, adică pe Însuşi Dumnezeu: „Deci dacă voi, răi fiind, ştiţi să daţi cele bune fiilor voştri daruri bune, cu cât mai mult Tatăl vostru Cel din ceruri vă va da Duh Sfânt celor care Îl cer de la El?”. Pentru aceasta El îţi dă întâlnire la Potir. Poţi tu să-L crezi şi să nu te duci la întâlnire? Poţi fi tu credincios sincer şi să nu fii şi practicant?
Articol editat de Jurnal Spiritual
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu