duminică, 30 iunie 2013

Efectul Enescu asupra societăţii, în viziunea lui Neagu Djuvara

063014231740185048
Istoricul Neagu Djuvara şi editorialistul Sever Voinescu au vorbit, cu prilejul unei dezbateri desfăşurate în cadrul “Duminicilor Muzicale ale Festivalului Enescu”, despre rolul pe care George Enescu l-a avut şi îl are asupra societăţii româneşti şi despre modul în care marele compozitor român a reuşit să facă o Românie mai frumoasă prin opera sa, informează Agerpres.

Despre primele contacte cu muzica lui Enescu, Djuvara a afirmat că prima dată când l-a ascultat pe marele compozitor, nu a înţeles nimic.

“N-am înţeles opera lui. Ascultând pentru prima oară ‘Oedip’ al lui Enescu – bineînţeles că m-am repezit din patriotism, cu toate că nu aveam foarte mulţi bani, m-am împrumutat numai să nu mă duc la etajul al şaselea, la cucurigu, unde nu văd nimic, mi-am cumpărat un bilet la parter şi deci, am văzut această premieră a lui ‘Oedip’. Din punct de vedere muzical, nu am înţeles nimic. Era pentru mine ceva cu totul nou. (…) Eu, învăţat cu muzica veche şi cu Chopin de la mama, pentru mine era impresionantă scena. Deci, la partea vizuală m-a impresionat, dar muzica nu am înţeles-o absolut deloc”, a povestit istoricul, la dezbaterea desfăşurată, duminică, la Librăria Humanitas Cişmigiu.
Citeste tot articolul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu